Zpět na úvod | ||||||||||||||||||||||||
Fotogalerie modelů Rozšiřuji stránky o fotogalerii po létech znovu postavených krasavců.
Byl bych mile potěšen fotografiemi Vašich modelů. Jako první model zařazuji motoráček
Coronet
, který jsem postavil v průběhu jara 2007. Jedná se o klasickou balzovou stavbu potaženou Mikelantou.
Namísto spalovacího motoru pohon obstarává klasický stejnosměrný motor řady 400 s převodem 1:2,3 MP JET pohánějící vrtuli 225x125. Motor napájí osmičlánek
akumulátorů CAN 1100mAh původně určených do SkyLady. Regulátor je "made in home" postavený podle časopisu Model Hobby Magazín. Letové časy dosahují 25 minut.
Díky převodovce model celkem slušně rachotí, což zcela nahrazuje hluk spalovacího motoru.
Další model v galerii je motorák
Powerhouse
, který postavil polský kolega. Rozpětí modelu zvolil 1320 mm. Váha vyšla 900g a pro pohon zvolil osvědčený brněnský MVVS Junior 2 ccm. Ovládány směrovka, výškovka a plyn.
Stavba je klasická balzová, potažená Japanem.
Další model v galerii je model závodního větroně
Kondor,
který postavil polský kolega. Rozměry modelu jsou shodné s plánem. Více o stavbě a moře fotek ze stavby na tomto odkaze.
Můj přírůstek pro rok 2008 je motorák
Marabu,
který jsem postavil v průběhu zimy a jara 2008. Jedná se o poněkud zvětšenou kopii legendárního gumáčka Marabu vyráběného před cca 25-30 léty výrobním družstvem IGRA Praha jako stavebnice.
Původní plán je povětšen 2,4x. Model je stavěn celý z balzy. Potažený je Vliesem. Stříkán acetonovými barvami. Pohon zajišťuje tříčlánek LiIon 1300mAh, motor 480 s převodem 1:2,3 MP JET.
Vtrule Aeronaut 10,5x něco . Letové časy 15-20 minut. K tomuto modelu mám silné pouto, neboť právě Marabu byl můj první lítající model v mém modelářském životě :-) a o jeho stavbě ve velikosti XXL jsem
přemýšlel mnoho let a už jsem jej nestihnul postavit na spalovací motor 1,5 - 2 ccm, což byl původní záměr. Elektrifikace mu myslím stejně jenom prospěla.
Zpět na úvod | ||||||||||||||||||||||||