Fotogalerie modelů


Fotogalerie modelů

Rozšiřuji stránky o fotogalerii po létech znovu postavených krasavců. Byl bych mile potěšen fotografiemi Vašich modelů.


Jako první model zařazuji motoráček Coronet , který jsem postavil v průběhu jara 2007. Jedná se o klasickou balzovou stavbu potaženou Mikelantou. Namísto spalovacího motoru pohon obstarává klasický stejnosměrný motor řady 400 s převodem 1:2,3 MP JET pohánějící vrtuli 225x125. Motor napájí osmičlánek akumulátorů CAN 1100mAh původně určených do SkyLady. Regulátor je "made in home" postavený podle časopisu Model Hobby Magazín. Letové časy dosahují 25 minut. Díky převodovce model celkem slušně rachotí, což zcela nahrazuje hluk spalovacího motoru.

Coronet plán

Coronet v letu Coronet v letu Coronet na zemi


Další model v galerii je motorák Powerhouse , který postavil polský kolega. Rozpětí modelu zvolil 1320 mm. Váha vyšla 900g a pro pohon zvolil osvědčený brněnský MVVS Junior 2 ccm. Ovládány směrovka, výškovka a plyn. Stavba je klasická balzová, potažená Japanem.

Powerhouse plán Powerhouse plán

Powerhouse v letu Powerhouse v letu Powerhouse v letu

Powerhouse na zemi Powerhouse na zemi


Další model v galerii je model závodního větroně Kondor, který postavil polský kolega. Rozměry modelu jsou shodné s plánem. Více o stavbě a moře fotek ze stavby na tomto odkaze.

Kondor na zemi



Můj přírůstek pro rok 2008 je motorák Marabu, který jsem postavil v průběhu zimy a jara 2008. Jedná se o poněkud zvětšenou kopii legendárního gumáčka Marabu vyráběného před cca 25-30 léty výrobním družstvem IGRA Praha jako stavebnice. Původní plán je povětšen 2,4x. Model je stavěn celý z balzy. Potažený je Vliesem. Stříkán acetonovými barvami. Pohon zajišťuje tříčlánek LiIon 1300mAh, motor 480 s převodem 1:2,3 MP JET. Vtrule Aeronaut 10,5x něco . Letové časy 15-20 minut. K tomuto modelu mám silné pouto, neboť právě Marabu byl můj první lítající model v mém modelářském životě :-) a o jeho stavbě ve velikosti XXL jsem přemýšlel mnoho let a už jsem jej nestihnul postavit na spalovací motor 1,5 - 2 ccm, což byl původní záměr. Elektrifikace mu myslím stejně jenom prospěla.

Marabu plán

Marabu v kostře Po potažení Vliesem Marabu za letu

Marabu na zemi